Γιά μας που περάσαμε τα 50, αλλά η ζωή συνεχίζει να είναι ένα εκπληκτικό ταξίδι. Δεν φοβόμαστε τον χρόνο που περνάει, κάθε στιγμή της ζωής έχει την ομορφιά της, αρκει να ξέρεις να την ζεις και να είσαι υγιής.

Sunday 17 January 2016

Γράψετε, υποχρεώστε τους να κάνουν την δουλειά τους.

Η σχέση μου με το δίκαιο είναι καρμική, θα έλεγα. Μετά από πολλά μπλεξίματα στη ζωή μου κατάφερα, να χαλιναγωγήσω την ανάγκη μου, να «ανακατεύομαι», όπου βλέπω άδικο, ψέμα, απάτη και προπάντων όταν δεν αποδίδεται δικαιοσύνη, εκεί «που μας παίρνει» στον αδύναμο. Διότι είναι καλή η δικαιοσύνη, αλλά δεν μπορείς να είσαι «γεννημένη για τα δικαστήρια χρυσή μου» όπως έλεγε και η Βλαχοπούλου, είναι ψυχοφθόρο και ακριβό . Όμως μέσα στον ορυμαγδό των προβλημάτων που μας έχει βρει τελευταία, υπάρχει και κάτι «καλό». Η δημόσια διοίκηση για να μας υποχρεώσει, να δεχόμαστε να μηνύματά της και να μην πληρώνει κλητήρες, υιοθέτησε το ηλεκτρονικό μήνυμα (email).  Μαζί με το δημόσιο και σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις κατάλαβαν, ότι χωρίς παρουσία στο διαδίκτυο απλώς «δεν υπάρχουν».

Έτσι άρχισε μια νέα εποχή για μένα. Μετά από πολλά πάρε δώσε με δικηγόρους λόγω επαγγέλματος και ανάγνωση πολλών εξωδίκων, διαπίστωσα, ότι δεν χρειάζεται, να είσαι δικηγόρος για να γράψεις ένα ηλεκτρονικό μήνυμα σε όποιον υπεύθυνο, για να αντιμετωπίσεις ένα πρόβλημά σου. Είναι απλό. Εξιστορείς τα γεγονότα χωρίς υβριστικούς χαρακτηρισμού, κόσμια. Δεν απονέμεις ευθύνες, περιγράφεις το γεγονός και το πρόβλημα, τονίζεις την ζημία που έχεις υποστεί και τελειώνεις με την καταπληκτική φράση γεμάτη υπονοούμενα «επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου». Καλό θα ήταν να βάζετε και το κινητό σας τηλέφωνο στην υπογραφή σας.

Δεδομένου ότι το ηλεκτρονικό μήνυμα δεν χρειάζεται πρωτόκολλο, δεν χρειάζεται δικηγόρο, δεν χρειάζεται να περιμένεις ατελείωτες ώρες στο τηλέφωνο, δεν χρειάζεται να φωνάζεις, δεν χρειάζεται καν να βγεις από το σπίτι σου και τελικά δεν κοστίζει τίποτα αφού την έχεις την ριμάδα την σύνδεση με τον διαδίκτυο, είναι τόσο απλή η χρήση του.

Οι διευθύνσεις είναι στις σελίδες του διαδικτύου. Τρεις εβδομάδες τηλεφωνούσα την ΕΥΔΑΠ διότι ο εργολάβος της είχε αφήσει το πεζοδρόμιό μας χαράδρα και έφυγε. Και μόνο ο τρόπος που μου απαντούσαν στο τηλέφωνο καταλάβαινα ότι όχι μόνο δεν κρατούσαν σημείωση αλλά ούτε καν άκουγαν. Μόλις έστειλα email ακαριαία το έφτιαξαν, εγώ απλώς ανέφερα το γεγονός ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ. Μου έστειλαν μάλιστα και μήνυμα, να τους απαντήσω αν είμαι ευχαριστημένη από την εργασία και αν υπάρχει κάποιο άλλο παράπονο με χίλιες συγνώμες μέσα. Μην ξεχνάτε τον νόμο της δημοσίας διοίκησης, που υποχρεούνται τουλάχιστον σε απάντηση εντός 30 ημερών από την όποιου τύπου αίτηση του πολίτη και δυστυχώς για αυτούς το email, όταν σταλεί, γράφεται στο σκληρό δίσκο και υπάρχει τρόπος να έχετε και απάντηση αν το πήραν και ακόμα αν το άνοιξαν.

Με τον ίδιο τρόπο ο αντιπρόσωπος γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα, άλλαξε με καινούργιο το ολοκαίνουργο αυτοκίνητο του γιού μου, που παρουσίαζε μηχανικά προβλήματα από την πρώτη μέρα. Έστειλα email στη Γερμανία και με πήραν τηλέφωνο την πέμπτη εργάσιμη ημέρα. Ναι ναι αυτός ο κύριος που αρνιόταν να συζητήσει καν μαζί μας με πήρε, με τόνο εκνευρισμένο τον οποίο αγνόησα ευγενέστατα και μου είπε, να πάμε να παραλάβουμε σε μια εβδομάδα το νέο αυτοκίνητο.

Θα μπορούσα να σας αναφέρω πολλά παραδείγματα με την Vodafone, την ΔΕΗ, τον ΟΤΕ, την εταιρεία ορθοπεδικών στρωμάτων της κόρης μου,  αλλά νομίζω ότι περιττό. Μέχρι και η ΓΓΠΣ (taxisnet) μου απάντησε και πήγα με το μήνυμα στην εφορία και έκανα άμεσα την δουλειά μου. Γράψτε μην φοβάστε, μην βαριέστε, έχετε δικαιώματα, ζητήστε τα, επιμένετε. Το όφελος είναι τόσο οικονομικό όσο και ηθικό. Θα νοιώσετε καλύτερα, όταν το καταφέρετε. Υποχρεώστε τους να κάνουν την δουλειά τους, τους πληρώνετε για αυτό.






No comments: