Γιά μας που περάσαμε τα 50, αλλά η ζωή συνεχίζει να είναι ένα εκπληκτικό ταξίδι. Δεν φοβόμαστε τον χρόνο που περνάει, κάθε στιγμή της ζωής έχει την ομορφιά της, αρκει να ξέρεις να την ζεις και να είσαι υγιής.

Tuesday 16 April 2013

Κρατήσου σε φόρμα


Υπάρχουν μερικά πράγματα που θεωρούνται δεδομένα, όπως π.χ. η κίνηση. Όταν λέμε κίνηση, εννοούμε όλα εκείνα, που κάνουμε κάθε μέρα στη ζωή μας, εργασία, μετακινήσεις, ψώνια, διασκέδαση κ.λ.π. Είναι όμως στ’ αλήθεια δεδομένα?  Όσο μεγαλώνω   καταλαβαίνω εκείνη την αγωνία της γιαγιούλας μου που έλεγε «την ανημποριά φοβάμαι» και συμπλήρωνε «η ζωή είναι δώρο και όποτε θέλει ο Θεός σου το παίρνει πίσω».  Τελευταία αντιμετώπισα πάλι ένα πρόβλημα με πόνους στα πόδια λόγω στατινών  (φάρμακα για την χοληστερόλη). Ήταν μια δύσκολη κατάσταση, που αισθάνεσαι μια μεγάλη αδυναμία να περπατήσεις, να κινηθείς γενικά να ζήσεις. Σου φαίνονται όλα δύσκολα και βαριά. Μπορεί να κάθεσαι στον καναπέ και να μην μπορείς να σηκωθείς η να σηκώνεσαι με πολύ δυσκολία, αυτό που λέμε με το ζόρι. Το πρόβλημα λέγεται μυοπάθεια και έχει πολύ μεγάλη διάδοση στο εξωτερικό, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, εκεί που έχουν κάνει τα όρια της χοληστερόλης λαστέξ και το κατεβάζουν  ανάλογα με τα συμφέροντα των φαρμακευτικών εταιρειών. Έχω περάσει από όλα τα στάδια των παρενεργειών αυτών των φαρμάκων. Από απλούς πόνους στα άκρα μέχρι οξεία νεφρική ανεπάρκεια και ραβδομυόλυση  που μου στοίχισαν δύο μήνες στο νοσοκομείο. Για κάποιο άγνωστο λόγο ο οργανισμός μου αποφάσισε να ανακάμψει μόνος του. Παρόλο που η απλή ανάγνωση των παρενεργειών στο χαρτάκι που υπάρχει στο κουτάκι όλων των στατινών περιέγραφε σαν «πολύ πολύ σπάνια περίπτωση» επακριβώς όλα όσα μου συνέβησαν, κανένας μα κανένας γιατρός (τουλάχιστον οκτώ καθηγητές ήταν πάνω από το κεφάλι μου όταν ήμουν σχεδόν σε κώμα) δεν παραδέχεται, ότι αυτό συνέβη από τις στατίνες. Η πρόσφατη, μετά από τέσσερα χρόνια, απόπειρα να ξαναπάρω τα ίδια σε μικρότερη ποσότητα φάρμακα μόλις έχει  καταλήξει στο να εμφανιστούν τα ίδια προβλήματα, που στην αρχή μοιάζουν με πόνοι στις αρθρώσεις, αλλά δεν είναι.  

Η τύχη όμως είναι πολλές φορές με το μέρος μου στη ζωή, το παραδέχομαι. Εχτές σκεπτόμενη αν έκανα καλά που σταμάτησα άμεσα τα φάρμακα χωρίς να κρίνω ότι  χρειάζεται να πείσω γιατρούς, που ούτε καν ακούνε τι τους λες, έπεσα στο internet πάνω σε ένα εκπληκτικό video του γιατρού Χρήστου Ντέλλου, δ/ντη της καρδιολογικής κλινικής του Τζανείου Νοσοκομείου, στο οποίο περιγράφει ακριβώς την περίπτωσή μου χωρίς να με γνωρίζει!! Το βρήκα στην σελίδα in2life στα video με τον τίτλο «Χοληστερίνη μύθοι και πραγματικότητα για τις στατίνες». Εκπληκτικό video από το στόμα ενός γιατρού. Πρέπει να το δείτε όλοι, όσοι παίρνετε στατίνες και να αποφασίσετε τι θα κάνετε. Επίσης ο ίδιος γιατρός έχει μια ιστοσελίδα εξαιρετική που αξίζει πραγματικά να την επισκεφτείτε. 

Όλη η συνέντευξη του γιατρού είναι ένας ύμνος στην άσκηση και την καλή διατροφή. Είναι πραγματικά πολύ ωραίος ο τρόπος, που μιλάει για την άσκηση και διατροφή, τονίζοντας τι ακριβώς οφέλη μπορεί να έχεις, χωρίς κορόνες και διαφημιστικά τερτίπια. Σε αφήνει να κρίνεις μόνος σου πόσα μπορείς να ωφεληθείς μόνο και μόνο επειδή θα αρχίσεις να ασκείσαι. Είναι πραγματικά καταλυτικός ο λόγος του  που υμνεί τον τρόπο που το ίδιο το σώμα και η φύση φροντίζει για την υγεία σου αν δεν τα παραβιάζεις συνεχώς. 

Σήμερα το πρωί λοιπόν, όταν πήγα να περπατήσω έστω και με το ζόρι (7 ημέρα στη σειρά) σκεπτόμουν, ότι πάλι με κορόιδεψαν στην αρχή τα συμπτώματα, πάλι πείστηκα από τον ορθοπεδικό ότι έχω οστεοαρθρίτιδα !!! Την προηγούμενη φορά με είχαν πείσει ότι έχω άκανθα στο πέλμα (τότε είχα ενοχλήσεις στο κάτω μέρος των ποδιών), η οποία δεν θεραπεύεται, όπως λένε οι γιατροί, αλλά η δική μου εξαφανίστηκε!!! μετά από 7-8 μήνες που μου πήρε η αποτοξίνωση από τις στατίνες. 

Πάντως σήμερα αισθανόμουν μεγάλη ευεξία και περπάτησα μια ώρα. Βέβαια μετά ένοιωθα κουρασμένη, αλλά θα περάσει . Θεωρώ το περπάτημα την πιο ωραία, ασφαλή και αγχολυτική άσκηση που υπάρχει. Μερικές φορές, όταν είμαι σε «στρίμωγμα» ψυχικό λόγω δουλειάς η οικογενείας, κλείνω τα μάτια μου και φαντάζομαι το εαυτό μου να περπατάει και ηρεμώ. Μάλλον κάτι περισσότερο διαχέεται στο σώμα μου κάτι σαν χαρά ανάμικτη με ευτυχία. 
Αγοράστε ένα πολύ καλό ζευγάρι παπούτσια αθλητικά και ξεκινήστε, το σπουδαιότερο είναι το πρώτο βήμα. Κάντε το. Θα νοιώθετε πιο ήρεμοι, πιο ξεκούραστοι, πιο νέοι. Θα φτιάξουν εκείνες οι αϋπνίες που σας ταλαιπωρούν. Το σώμα θα γίνει πιο ελαστικό. Η χοληστερόλη και η πίεση θα εξαφανιστούν. Θα μάθετε να κάνετε τις πιο παραγωγικές σας σκέψεις με το περπάτημα. Θα έλεγα να μην βάζετε ακουστικά στα αυτιά σας, αφουγκραστείτε τους ήχους της πόλης, ιδιαίτερα αν περπατάτε το πρωί που η πόλη ξυπνά όπως εγώ. Πραγματικά σήμερα περίμενα να πάω έστω και αν πονούσαν τα πόδια.  Και μόνο η σκέψη με ξύπνησε ευχάριστα. Δεν υπάρχει άλλο πιο δυνατό αντίδοτο για την κρίση, που το αποκτάτε δωρεάν!! Καλημέρα σας.





No comments: